9 روش موثر برای افزایش سرعت اینترنت هنگام استفاده از VPN

30 سپتامبر 2024

چرا افزایش سرعت اینترنت هنگام استفاده از VPN اهمیت دارد؟

برای بررسی موضوع افزایش سرعت اینترنت، ابتدا یک سوال از شما می پرسم.

آیا تا به حال متوجه این موضوع شده اید که سرعت اینترنت شما در هنگام استفاده از VPN کمی کندتر است؟ فکر می کنید دلیل آن چیست؟ آیا راه کاری برای بالا بردن سرعت اینترنت وجود دارد؟

کاهش سرعت در واقع نتیجه رمزگذاری داده های شما و مسیریابی مجدد به سرور دیگری توسط VPN است. بنابراین یک کاهش سرعت جزئی طبیعی است. اما برخی از کاربران ممکن است اتصالات کندتری را تجربه کنند.

چرا از VPN استفاده کنیم؟

شبکه های خصوصی مجازی (VPN) یکی از بهترین راه ها برای محافظت از هویت و اطلاعات شما در وب هستند.

یک VPN آدرس IP شما را پنهان می کند، فعالیت آنلاین شما را رمزگذاری کند و محتوای محدود شده جغرافیایی را رفع می کند.

VPN درواقع به شما آزادی، حریم خصوصی و استقلال بیشتری را در زمان استفاده از اینترنت ارائه می دهد.با این حال، اشکالات خاصی در استفاده از VPN وجود دارد.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند این است که سرعت اینترنت آنها هنگام اتصال به سرور VPN کندتر می شود. اتصال آهسته اینترنت می تواند مدت زمان بافر شدن ویدیوها یا دانلود تورنت ها را افزایش دهد که ایده آل نیست.

چرا استفاده از VPN سرعت اینترنت را کاهش می دهد؟

یک VPN با تونل کردن فعالیت اینترنت شما از طریق یک تونل رمزگذاری شده به یک سرور خارجی، کار می کند.

تغییر مسیر ترافیک اینترنت شما از طریق یک سرور VPN خارجی، امنیت و حریم خصوصی را افزایش می‌دهد، زیرا از جاسوسی و یا فاش شدن آدرس IP شما جلوگیری می کند.

با این حال، فرآیند رمزگذاری و مسیریابی مجدد نیز، زمان صرف شده برای بسته های اینترنت را برای ارتباط از دستگاه شما به مقصد را افزایش می دهد.
در نتیجه، هنگام استفاده از VPN احتمالاً با کاهش سرعت اتصال اینترنت خود مواجه خواهید شد.
معمولاً کاهش سرعت اینترنت شما نباید چشمگیر باشد. اما، اگر یک اتصال دائما کند VPN را تجربه می کنید، زمان آن رسیده است که برخی از روش های ذکر شده را برای سریعتر کردن VPN خود امتحان کنید.

چگونه در هنگام استفاده از VPN سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم؟

روش های ذکر شده در ابتدای مقاله باید به بهبود سرعت پایین اتصال VPN برای اکثر کاربران کمک کند. در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید ترکیبی از دو یا چند روش را برای بهبود سرعت VPN خود امتحان کنید.
بنابراین اگر شما هم یکی از این کاربرانی هستید که با این مشکل مواجه شدید، روش های زیر را برای افزایش سرعت اتصال اینترنت خود در هنگام استفاده از VPN امتحان کنید:

9 روش موثر برای افزایش سرعت اینترنت :

سرور VPN متفاوتی را انتخاب کنید.
پروتکل های VPN خود را تغییر دهید(سرویس اورافیک دارای پروتکل های مختلف است ).
Split Tunneling را فعال کنید.
ارائه دهنده VPN متفاوتی را انتخاب کنید.
از اتصال بی سیم به اتصال سیمی تغییر دهید.
برنامه های پس زمینه غیر ضروری را ببندید.
آنتی ویروس و فایروال خود را به طور موقت غیرفعال کنید.
دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.
اتصال اینترنت خود را دوبار بررسی کنید.

1. سرور VPN متفاوتی را انتخاب کنید.

همانطور که در پیشتر توضیح دادیم، یک VPN داده های رمزگذاری شده شما را به یک سرور خارجی می فرستد و از آنجا به آدرس مقصد ارسال می شود.
هر چه سرور از مکان شما دورتر باشد، انتقال داده ها به سرور VPN خارجی بیشتر طول می کشد. از این رو، یک راه آسان برای افزایش سرعت VPN این است که سرورها را تغییر دهید و نزدیک ترین سرور به موقعیت جغرافیایی خود را انتخاب کنید.
انتخاب نزدیک‌ترین سرور، مسافتی را که داده‌های شما باید طی کنند کاهش می‌دهد و باید سرعت اینترنت شما را بهبود بخشد.
VPN ممتاز، مانند اورافیک معمولاً سریع ترین سرورهای VPN موجود را برای مختصات شما انتخاب می کنند.
اما گاهی اوقات ممکن است سرعت شما با وجود تغییر سرور، بهبود نیابد. این ممکن است به دلیل حجم ترافیک بالای سرور اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی، سرور دیگری را انتخاب کنید که شلوغی کمتری داشته باشد تا اتصال سریع‌تری داشته باشید.

2. پروتکل های VPN خود را تغییر دهید.

پروتکل VPN به سیستمی اشاره دارد که مسئول رمزگذاری داده های شما قبل از ارسال آن به یک سرور خارجی است.

پروتکلی که استفاده می کنید بر سطح امنیت و حریم خصوصی و همچنین سرعت VPN تأثیر می گذارد. پروتکل Cover+ و Cisco رایج ترین پروتکل مورد استفاده ارائه دهندگان VPN است.

این پروتکل ها رمزگذاری سطح بالایی را برای محافظت از فعالیت آنلاین شما ارائه می دهد. با این حال، چنین رمزگذاری قوی معمولاً سرعت VPN شما را از بین نمی برد.

3. Split tunneling را فعال کنید.

اکثر سرویس‌های VPN ترافیک اینترنت را از همه برنامه‌ها و نرم‌افزارهای نصب شده روی دستگاه شما به‌طور پیش‌فرض تونل و رمزگذاری می‌کنند. اگر برنامه های متعددی را اجرا می کنید که از پهنای باند زیادی استفاده می کنند، سرعت اتصال شما معمولا کند خواهد بود.

4.نرم افزار های VPN متفاوتی را انتخاب کنید.

برخی از ارائه دهندگان VPN ممکن است حتی پس از تغییر سرورها و پروتکل ها نتوانند سرعت های بالایی را به شما ارائه دهند. در چنین مواردی، ممکن است لازم باشد سرویس VPN مورد استفاده خود را تغییر دهید.
Orafic به عنوان VPN با بهترین سرعت برای سرورهای واقع در نزدیکی و دور ظاهر شد. در واقع، Orafic سرعت VPN سریعتری را برای برخی از سرورهای خارجی در مقایسه با سرورهای محلی ارائه می دهد.
این واقعاً قابل توجه است!

5. اینترنت خود را از Wifi به اتصال سیمی تغییر دهید.

شکی نیست که امروزه Wifi برای اتصال به اینترنت ترجیح داده شده است. چرا که شما می توانید از هر جای خانه خود بدون هیچ زحمتی به وب دسترسی داشته باشید. اما، آیا می‌دانستید که سرعتی که در اتصالات بی‌سیم دریافت می‌کنید معمولاً کمتر از اتصال سیمی است؟
علت آن به این دلیل است که بسته‌های داده از طریق سیگنال‌های رادیویی که مستعد تداخل و اختلال هستند، بین دستگاه شما و روتر حرکت می‌کنند.
از دست دادن بسته بر سرعت اتصال تأثیر می گذارد. علاوه بر این، اتصالات بی سیم از یک کانال مشترک برای انتقال داده ها به چندین دستگاه به طور همزمان استفاده می کنند که باعث کندی اینترنت شما می شود.

اما به طور کلی اگر اینترنت مصرفی خود را از یک ارائه دهنده اینترنت معتبر و مطمئن تهیه کنید، دیگر نیازی به اتصال سیمی ندارید.
اینترنت بی سیمی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، سرعت آن هنگام استفاده از VPN به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.
ما به شما اینترنت بی سیم فن نگار را پیشنهاد داده که می توانید بر اساس نیاز خود از پلن های ما استفاده کنید.

6. برنامه های پس زمینه غیر ضروری را ببندید.

در هر زمان معین، احتمالاً تعدادی از برنامه‌ها در دستگاه شما در حال اجرا هستند. اگرچه این برنامه‌ها در رابط کاربری نشان داده نمی‌شوند، اما همچنان قدرت پردازش و پهنای باند را مصرف می‌کنند.
اگر چندین برنامه را اجرا می‌کنید، سرعت اتصال شما بسیار پایین خواهد بود. به همین دلیل مهم است که گاهی اوقات برنامه‌های خود را بررسی کنید و برنامه‌های غیر ضروری را ببندید. انجام این کار به طور منظم باید به افزایش سرعت VPN کمک کند.
معمولاً می توانید برنامه ها و پردازش های سیستم خود را با استفاده از Task Manager در ویندوز و Activity Monitor در Mac ببندید. اما هنگام انجام این کار مراقب باشید، زیرا برخی از فرآیندها برای فعال نگه داشتن سیستم شما ضروری هستند.

7. آنتی ویروس و فایروال خود را به طور موقت غیرفعال کنید.

ما به طور کلی توصیه نمی کنیم که آنتی ویروس و فایروال خود را غیرفعال کنید چراکه هر دو برای ایمن نگه داشتن سیستم شما بسیار مهم هستند. خاموش کردن آن‌ها شما را در برابر تأثیرپذیری از عناصر مخرب مانند ویروس‌ها، کرم‌ها و تروجان‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند.
اما اگر چیزی را از یک منبع قابل اعتماد دانلود می کنید و باید سرعت اتصال VPN خود را کمی افزایش دهید، می توانید به طور موقت آنتی ویروس و فایروال خود را غیرفعال کنید.
تمام ترافیک عبوری از رایانه شما توسط آنتی ویروس فیلتر می شود تا عناصر مخرب را شناسایی کند. این می تواند بر سرعت اتصال شما تأثیر بگذارد. در هر شرایط دیگری، لطفا آنتی ویروس خود را خاموش نکنید.
بهتر است امنیت و ایمنی را فدای سرعت های بالاتر نکنید.

مراحل زیر را دنبال کنید تا فایروال Windows Defender را در لپ تاپ ویندوز خود خاموش کنید.
با استفاده از نماد جستجو در نوار ابزار ، “Windows Defender” را جستجو کنید.
برنامه Defender را باز کنید و “Firewall & Network protection” را انتخاب کنید.
در اینجا وضعیت فایروال خود را در شبکه های عمومی، شبکه های خصوصی و شبکه های دامنه خواهید دید.
برای غیرفعال کردن فایروال می توانید روی هر کدام کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که برای غیرفعال کردن فایروال خود باید مجوز User Account Control را ارائه دهید.

8. دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید.

راه‌اندازی مجدد دستگاه در هنگام خرابی احتمالاً یکی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های موجود است. دلیلی وجود ندارد که از همان ترفند برای سرعت بخشیدن به اتصال VPN شما نیز استفاده نشود.
راه اندازی مجدد به رفع خطاهای سیستم داخلی که می تواند اتصال VPN شما را کند کند، کمک می کند. همچنین می توانید علاوه بر رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود، روتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا این کار تفاوتی ایجاد می کند یا خیر؟


9. اتصال اینترنت خود را دوبار بررسی کنید.

اگر هیچ یک از مراحل بالا به بهبود سرعت اتصال VPN شما کمک نکرده است، شاید مشکل از خود اتصال اینترنت شما باشد. حتی یک VPN عالی نیز نمی تواند سرعت بالایی در اتصال اینترنت کند به شما بدهد.
با اجرای تست سرعت می توانید مطمئن شوید که آیا مشکل در اتصال اینترنت شماست یا خیر. اگر سرعت‌ها کمتر از چیزی است که انتظار دارید، نشانه واضحی است که اتصال شبکه شما بهینه نیست.

راه اندازی مجدد روتر گاهی اوقات می تواند مشکلات اساسی اتصال را حل کند و سرعت شما را دوباره افزایش دهد. اما اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است لازم باشد آن را با شرکت پشتیبانی اینترنت خود مطرح کنید یا به یک پهنای باند بیشتر بروید.

کلام آخر

امروزه حریم خصوصی و امنیت دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مهم است. VPN یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌ها برای ایمن کردن خود در زمان اتصال به اینترنت است.

در عین حال، هیچ کس نمی‌خواهد برای بارگذاری صفحات وب، ویدیوها و برنامه‌ها منتظر چند سال باشد. 9 نکته ای که در بالا ارائه کرده ایم به اکثر کاربران این امکان را می دهد تا از هویت و امنیت خود به صورت آنلاین، بدون به خطر انداختن سرعت اتصال خود محافظت کنند.

فیلترشکن اورافیک

اورافیک با دارا بودن سرورهای قدرتمند و با مدیریت هوشمند و حرفه ای، سرویس های کاهش پینگ و رفع تحریم را با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه می دهد. اورفیک توانسته است با کنترل ۲۴ ساعته و استفاده از برنامه نویسان مجرب، سیستم مدیریت پیشرفته ای برای ارائه سرویس های کاهش پینگ و رفع تحریم ، پخش بار بر روی سرور ها، مقاوم سازی در برابر حملات اینترنتی و همچنین امنیت بالا را ارائه دهد.