سیم کارت بدون فیلتر به چه قیمتی و برای چه کسانی است؟

۱۸ مهر ۱۴۰۲

احتمالا اسم سیمکارت بدون فیلتر را شنیده‌اید. همانطور که از نام این سیمکارت مشخص است، در استفاده از این نوع سیم کارت هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید از تمام قابلیت‌ها و امکانات آن استفاده کنید. اما ابهامات زیادی در خصوص این مدل سیم کارت وجود دارد. این که دقیقا سیم کارت بدون فیلتر چیست؟ آیا همه‌ی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند یا ؟ هزینه‌ی آن چقدر است؟ در ادامه تمامی این سوالات را بررسی می‌کنیم و ابهاماتی که درباره‌ی این سیمکارت وجود دارد را رفع می‌کنیم.

سیم کارت بی فیلتر چیست؟

خیلی از سیمکارت‌ها دارای محدودیت‌هایی هستند که اجازه نمی‌دهند کاربر به برخی سرویس‌ها دسترسی داشته باشد. سیم کارت بدون فیلتر، هیچ محدودیتی ندارد و هیچ فیلتری بر آن اعمال نشده است. بنابراین گوشی، تبلت یا ساعتی که از این سیم کارت استفاده می‌کند بدون مشکل به دستگاه مورد نظر وصل شده و به کلیه خدمات اپراتور دسترسی پیدا می‌کند.

مزایای سیم کارت بدون فیلتر

  • دسترسی کامل و بدون هیچگونه محدودیت به شبکه و قابلیت استفاده از تمامی سرویس‌ها، پیامرسان‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر.
  • این سیم کارت را بدون هیچ مشکل خاصی می‌توانید روی گوشی خود گذاشته و استفاده کنید. در مواقع نیاز نیز می‌توانید آن را با سیمکارت معمولی جابه‌جا کنید.

معایب سیمکارت بدون فیلتر

  • استفاده از سیمکارت بدون فیلتر در برخی کشورها می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین لازم است از قوانین آن کشور مطلع باشید. برخی قوانین برای استفاده از این سیمکارت محدودیت‌هایی در نظر دارند. برای مثال، ممکن است اجازه‌ی دسترسی به برخی خدمات آنلاین را ندهند یا در ازای استفاده‌ی بیش از حد، هزینه‌های بیشتری اعمال کنند.
  • ممکن است که برخی از خدمات در این سیم کارت پشتیبانی نشوند. برای مثال، ممکن است برخی از اپلیکیشن‌ها یا اپراتورها اجازه‌ی استفاده از این سیمکارت را ندهند.
  • پشتیبانی فنی از این سیمکارت‌ها نسبت به سیم‌کارت‌های عادی، با محدودیت‌هایی مواجه است.
  • قیمت سیم کارت بدون فیلتر بسیار بالاتر از سیمکارت عادی است.

 

قیمت سیم کارت بدون فیلتر

این سیم کارت ها در رنج قیمتی 10 تا 90 میلیون تومان به فروش خواهند رسید. در حال حاضر با توجه به اینکه شارژ این سیمکارت‌ها نیز به نوبه خود هزینه هنگفتی را روی دوش کاربران ایرانی می‌گذارد و مبلغ پرداختی برای شارژ سیمکارت‌های بین‌المللی شامل قیمت دلار حواله، کارمزد درگاه آنلاین و مالیات در اروپا می‌شود، خرید سیم کارت بدون فیلتر یک گزینه نجومی به نظر می آید.

سیمکارت بدون فیلتر برای چه کسانی است؟

آیا همه می‌توانند این سیمکارت را تهیه کنند؟ احتمالا این سوالی است که برای همه‌ی کسانی که با این سیمکارت آشنا می‌شوند، پیش می‌آید. این سیمکارت هم قیمت بالایی دارد، هم همه‌ی افراد نمی‌توانند آن را استفاده کنند و به افراد خاصی تعلق می‌گیرد.

سیم کارت بدون فیلتر قرار است در اختیار توریست‌ها و گردشگرانی که وارد ایران می شوند قرار بگیرد تا بتوانند بدون هیچ محدودیتی از پیامرسان‌هایی مانند واتسپ، تلگرام و دیگر اپلیکیشن‌ها نظیر اینستاگرام استفاده کنند.

علاوه بر گردشگران، تکنسین‌ها و افرادی که به واسطه‌ی کار خود نیاز به دسترسی بدون محدودیت به شبکه را دارند، از سیمکارت‌های بدون فیلتر می‌توانند استفاده کنند.

 

کاهش پینگ و رفع تحریم اورافیک

اورافیک با دارا بودن سرورهای قدرتمند و با مدیریت هوشمند و حرفه ای، سرویس های کاهش پینگ و رفع تحریم را با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه می دهد. اورفیک توانسته است با کنترل ۲۴ ساعته و استفاده از برنامه نویسان مجرب، سیستم مدیریت پیشرفته ای برای ارائه سرویس های کاهش پینگ و رفع تحریم ، پخش بار بر روی سرور ها، مقاوم سازی در برابر حملات اینترنتی و همچنین امنیت بالا را ارائه دهد.